CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, August 4, 2008

TO: ENCIK YUSENI

1)When you make a transaction, many companies use computer and information system togather data about yaou such as your name adress,talephone number, buying habits and credit history. They then sell this information to other componies without giving you then chance to verity the information, what potential problem can you see in this?

MY ANSWER: Jika perkara seperti di atas berlaku pada saya, saya akan mengambil beberapa tindakan seperti saya akan melaporkan kepada pihak atasann apa yang telah dilakukan pada saya, selain itu saya akan berbincang dengan baik dengan pihak tersebut jika boleh menarik balik segala fakta atau segala personel saya yang telah dihebohkan dan jika mereka gagal, saya tidak akan teragak- agak untuk menfailkan kes saman ke atas syarikat terbabit.

Kesannya terhadap saya ialah: Maruah saya akan tercemar. Ini akan memalukan saya selain masyarakat akan memandang hina kepada saya. Profesion saya juga akan terjejas dan mungkin saya akan dibuang kerja kerana memalukan syarikat dan staf yang lain. Kemungkinan juga mereka akan memasukkan details saya ke dalam web lucah dan mereka akan terus memalukan saya.


2)Think about your chosen profesion, how might computer and software enchance your productivy? Describe several ways in which you see software changing of affecting your proffesion.

MY ANSWER: Profesion yang saya pilih ialah designer batik. Sebagai seorang yang kreatif, saya akan menjual hasil rekaan saya ke seluruh dunia melalui sistem online,saya akan mempamerkan batik yang terbaru,dan segala maklumat melalui batik, disitu mereka boleh terus order pakaian yang mereka suka kepada saya melalui email yang ditetapkan dan bank in. Saya juga akan mencipta dan merangka design melalui komputer, tidak lagi pada kertas kerana ia boleh hilang begitu sahaja. Dengan itu syarikat dan saya akan terus maju.

2 comments:

ReDbLuEzOnE said...

Assalamualaikum... bloganda cantik bravo... mana item kurang tambah lagi ... suhaimai dpik 3b

Shima_nasham said...

sekom..hye tika..cute blog tika ni,cntek kaler hjau 2,mendamaikn..slamat berpose..